سوشیال کامرس

The New E-commerce: Social, Mobile, Local

ایکامرس جدید، مبتنی بر شبکه های اجتماعی، تلفنهای همراه و فروش محلی است
بازاریابی آنلاین از تمرکز بر روی چشمها و جلب توجه مخاطبینی که در این بستر به مرور مطالب میپردازند به توجه به مکالمات مشتری محور شیفت یافته است و از آن به Conversational Commerce یاد میشود
اصولا مگر تجارت غیر از مراوده هم میسر است؟
چیز جدیدی نیست.
متفاوت هم نیست.
خودتان را درگیر اسمها نکنید. به اصل موضوع توجه کنید.
ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری فقط نمایش دادن مشخصات محصول و خدمات نیست. فقط خریدن نرم افزار CRM هم نیست.
به مراتب فراتر از آن است.
از جنس مکالمه است. تعامل است. گفتگو است.

برای همین هم سوشیال کامرس این روزها پر رنگتر میشود و روز به روز بر اهمیتش افزوده میشود

سوشیال کامرس یعنی همه چیز در فضای سوشیال یا شبکه های اجتماعی: گوش دادن، گفتگو کردن، تعامل داشتن، همدردی با مشتریان و جذب کردن آنها

کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین راه انداختن همه چیز نیست. مغازه شما در نبش بهترین خیابان با بهترین دکوراسیون همه چیزی نیست که برای فروش موفق به آن نیاز دارید.
نرم افزار فروشگاه اینترنتی شما شبیه دیجی کالا یا آمازون یا بامیلو یا سوق شود شما کسب و کارتان شبیه آنها نیست.
کسب و کار شما شبیه ذهنیت شماست
ذهنیت شماست که رفتار و تعامل شما را تعریف میکند.
اینکه چقدر به حقوق دیگران ارزش قائلید، چقدر پذیرش نقد را دارید، چقدر به دیگران احترام قائل هستید، به خودشان، به عنوان یک انسان، فارغ از رنگ و جنس و سن و …
در فروشگاههای غیر آنلاین منطقه خودتان مقایسه کنید. چقدر اتفاق افتاده است که حاضر شده اید کالایی را از سوپر خوش اخلاقی که دورتر از شما هم هست بخرید؟

با مشتریانتان تعامل کنید.
از اعتراض مشتری نترسید. اتفاقا دریافت اعتراضات مشتری نعمتی است برای بهبود عملکرد و اتفاقا برای بهبود روابط با همان شخص معترض و ناراضی.
سوشیال کامرس را جدی بگیرید
فراموش نکنید که ایکامرس جدید، مبتنی بر شبکه های اجتماعی، تلفنهای همراه و فروش محلی است
در فرصتهای آتی در این خصوص بیشتر خواهم نوشت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *