اينترنت و ارتباط با مشتري

برقراري ارتباط با مشتري و ديدار با او هيچ وقت مثل امروز سهل و آسان نبوده و هرگز شركت و مشتري اينقدر به هم نزديك نبوده اند. گرچه فردا باز هم نزديكتر و پس فردا از آن هم نزديكتر خواهند شد

اكنون فاصله شما و مشتري از طريف اينترنت فقط در حد چند ثانيه است
اينترنت به ما كمك كرده است كه اين فاصله را برداشته و دوشادوش مشتري قرار بگيريم

اين امكان به ما اجازه ميدهد تا با استفاده از وب بتوانيم تمام نيازهاي مشتري را پس از شناسايي از آن طريق مرتفع كنيم.
همانطوري كه در دو پست قبلي به اهميت يك حسابدار در شركت اشاره كرده بودم بايد بگويم كه نفر دومي كه بايد در شركت شما استخدام شود يك برنامه نويس روي وب است
فردي خلاق و آشنا به تكنيكها و نرم افزارهاي روي براي ايجاد وب سايتي كه بتواند نيازهاي مشتري را تماما برطرف كند. از سفارش دادن كه ديگر خيلي وقت است پيش پا افتاده شده است تا انجام هر كار ديگر اعم از مرجوع نمودن محصول معيوب و استفاده از هزاران خدمات ديگري كه يك شركت در اختيار مشتريانش قرار داده است.

ديگر E-Commerce را فراموش كنيد. تجارت الكترونيكي ديگر به يك الزام تبدل شده است و قدرت اختيار نداريد كه آنرا در سايت خود داشته باشيد يا خير. امروز بحث E-Business است. يعني الكترونيكي كردن كسب و كارتان. يعني اينكه همه آنچه را كه در ساعت حضور خود در شركت انجام ميدهيد را بايد بتوانيد از طريق اينترنت انجام دهيد. در مورد مشتري بايد به اين نكته فكر كنيد كه يك مشتري به چه دليلي نياز به تماس يا مراجعه حضوري با ما خواهد داشت؟ براي سفارش دادن؟ براي دريافت اطلاعات؟ براي بدست آوردن يك كالاي سفارشي؟ براي مرجوع نمودن و شكايت كردن؟ يابراي استفاده از خدمات ما؟ همه اينها عللي هستند كه مشتري را دوباره به سمت شركت مي آورند
مشكل اصلي اينجا ايجاد ميشود و آن هنگامي است كه مشتري براي انجام هر يك از اين كارها معطل شده و انتظار بكشد و آن وقت است كه يك مشتري راضي از خريد محصول شما كه براي پرداخت پول به ازاي دريافت يك خدمت از شركت شما با شما تماس گرفته و يا مراجعه كرده است تبديل به يك مشتري ناراضي ميگردد

اينترنت به شما كمك ميكند تا با الكترونيكي كردن كسب و كار خود به مشتري اجازه دهيد تا خودش كار خودش را از طريق سايت شما راه بياندازد
اين كر علاوه بر كاهش زمان انتظار مشتري و افزايش رضايت او موجب صرفه جويي و كاهش هزينهاي جاري شركت ميگردد و شما قادر ميشويد با هزينه كمتري محصول و خدمات خود را عرضه كنيد و باز هم مشتريتان را راضي تر كنيد

الان كه اين متن رو نوشتم نزديك به يك هفته است كه Blogrolling فيلتر شده و من دسترسي به وبلاگهايي كه تو ليست لينكهام بدوند ندارم


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *